Change of Plans

16 april 2018 - Villargordo del Cabriel, Spanje

Hola trouwe lezers!

Inmiddels hebben we nog een maandje te gaan voordat we thuis zijn en zijn na mijn laatste blog alweer heel wat ervaringen rijker!

Mathieu heeft zijn eerste karper gevangen bij een meer waar we een mooi overnachtingsplekje hadden voor onszelf. Als een kind zo blij! Maar omdat de vis niet erg gewond was hebben we hem toch maar weer lekker laten zwemmen. Ook is Mathieu begonnen met het maken van een wandelstok. Lekker therapeutisch bezig dus😁 Dit was allemaal toen het nog lekker weer was.

Helaas gingen we toen de regen en kou tegemoet. Hierdoor hebben we wat historische dorpjes bekeken. Deze waren hoog gelegen en daardoor konden we vaak minder zien omdat we in de wolken zaten. We hebben zelfs bij een kerkhof overnacht. Dit was niet echt de bedoeling maar deze camperplek leek op de route en redelijk veilig. Behalve als je bang bent voor loslopende geiten, ezels of honden. Want die liepen continu om de camper heen. Hier hadden we meer last van, dan de geesten😉

Tussen de regenbuien door hebben we wel een mooie dag gehad bij de Coa vallei. Hier hebben we een gedeelte door heen gereden om vervolgens bij een mooi uitzicht punt te komen. Dit was prachtig! We hebben hier ook een bezoekje aan het museum gebracht. Hier was veel prehistorische rotskunst te vinden. Maar het uitzicht zelf vond ik persoonlijk het mooist😀. We zijn toen langs de douro rivier verder gereden naar onze overnachtingsplek buiten de Coa vallei. Hier hebben we weer wat meegemaakt! In het kort, Mila heeft hier de hele avond haar maag continu geleegd, waar we ons redelijk zorgen om maakten, Ik moest verplicht port komen proeven bij de Portugese man die deze plek beheerde(samen met andere gasten uiteraard). Die overigens best goed smaakte!  En toen Mila gestopt was met braken, en we hoopten te kunnen slapen, kregen we een concert van de roedel straathonden die hier rond liepen. Erg aandoenlijk om te zien dat ze trouw bij elkaar bleven maar ongelofelijk irritant ‘ s nachts.  Wat een plek!😂 Gelukkig was Mila de volgende dag weer een stuk beter. Wel regende het weer pijpenstelen en hebben we hierom toch maar de keuze gemaakt om onze route naar Porto, en verder het noorden van Portugal te bewaren voor een andere keer. We waren de regen en kou best wel zat en we doen dit immers voor ons plezier. Ook al zouden we nog vele mooie dingen zien, onze verlangen naar een beetje zon was groter. Dus hoppa, richting centraal Spanje. Dit kostte ons een aantal dagen rijden, saaie overnachtingsplekjes en een ritje door de sneeuw!🤔 Maar dat was het zeker waard.

We bevinden ons nu voorbij Madrid. In Minglanilla om precies te zijn. In Madrid hebben al mogen genieten van een zonnestraaltje. Heerlijk! Helaas moesten we bij aankomst eerst opzoek naar een dierenarts. Mila had al 2 dagen last van haar achter pootje. Wij dachten te zien dat het om haar wolfsklauw ging. (De extra teen die iets boven haar voet zit) Madrid is een leuke gezellige stad voor zover wij hebben gezien maar is ook enorm heuvelachtig met smalle straatjes. Met de camper door het centrum was niet echt een optie dus aan Mathieu de zware taak om alle heuvels op te fietsen naar de opgezochte dierenarts. Het was namelijk zaterdag dus niet alles was open. Ook kon geen enkele assistente engels en was het daardoor ook onmogelijk om vooraf te vragen of we wel terecht konden. Dus … er maar gewoon naar toe fietsen! Gelukkig na 2 dierenartsen bezocht te hebben kon ze worden geholpen. Het bleek dat haar nagel gebroken en ontstoken was. Hierdoor moest de nagel eraf. Met man en macht, een muilkorf en een paar flinke krassen op Mathieus armen is dit uiteindelijk gelukt. Nu 8 dagen aan de antibiotica, maar ze loopt al weer vrolijk te dartelen!

We staan momenteel op een camping midden in een mooi natuurgebied en aan een meer. Hier blijven we 3 daagjes om bij te komen van al het rijden, en Mila een beetje rust te gunnen. Het plan is om door naar Valencia te rijden en daar de mooie plekjes op te zoeken. Daar ligt de temperatuur rond de 21 graden dus dikke prima! Hierna stippelen we een beetje de route naar huis uit, en proberen we de zon in de gaten te houden😀

1. Tieneke:
    17 april 2018
    Hoop voor jullie , alleen nog maar mooi weer en geen pech meer , want dat hebben jullie al gehad. HEEEEEEl VEEEEEl plezier daar nog . Misschien nog lekker even in zee zwemmen .