Het leven in een camper..met een hond

13 maart 2018 - Málaga, Spanje

Wellicht zijn sommigen van jullie nieuwsgierig hoe een dag er bij ons uitziet. Het is natuurlijk nogal een groot verschil met velen van jullie die een druk dagelijks, heen en weer sjezend, bestaan leven. Waar overigens niks mis mee is. Het kan daarom misschien moeilijk voor te stellen zijn hoe wij een dag invullen.

Ook wij sjezen wel eens heen en weer, maar dit enkel wanneer we supermarkten of camperplekjes niet kunnen vinden 😁 en ook het sjezen valt dan wel mee. We hebben immers geen haast!

Een doorsnee camperleven dag:

We staan elke dag rond 8 uur op. Onze wekker heet Mila. We willen ook graag zoveel mogelijk uit de dag halen dus het "vakantie uitslapen"  zit er niet in en dit is prima. We gaan allemaal aan het ontbijt. Een gewoon nederlands ' yoghurt met muslie en wat fruit ontbijt' 😉. Hierna gaan we de omgeving verkennen. Een goede ochtendwandeling met Mila.  Als we van plan zijn om naar een andere plek te rijden, maken we de camper klaar om te vertrekken. Alles vast en dicht maken en alles 2 x controleren. Want we willen niet weer een rondvliegende bestekla! We rijden meestal niet meer dan 2 uurtjes op een dag tenzij we echt een doel hebben of het de hele dag rot weer is. We maken ook nooit een vaste planning...en blijven flexibel want...je weet nooit wat je tegen komt!

Smiddags lunchen we gewoon rond de nederlansde tijd. Dit ritme blijft er bij ons in zitten, we beginnen dan dus ook braaf rond 18.30 19.00 te koken. Het ritme van de spanjaarden heeft ook wel wat... die beginnen pas rond 21.00 met hun avondmaaltijd. Maar wij vinden het fijn om bij daglicht nog te koken en te eten. We koken namelijk ook wel eens buiten als het weer het toelaat. Smiddags doen we weer een wandeling en of gaan we ergens naar toe met de fiets of komen we andere verrassende dingen tegen. Erg ergonomisch is een camper niet dus het benen strekken is altijd erg fijn. Tussendoor lezen we wat, bekijken we wat onze route zal zijn, en genieten we van de zon als die aanwezig is. Ook het schoonmaken hoort er bij. Althans dat vind ik😉 Ik kan je vertellen... een langharige hond..in een camper... laat veeeeel haar en zand achter. Ons enig schoonmaak materiaal is dan ook alleen maar een bezempje, een veger en blik en een provisorische dweildoek. Mila weet overigens heel goed haar plekje in de camper. Tijdens het rijden zit ze vast op haar bankje met een honden auto gordel. Ze wil vaak het liefst blijven waar we hebben overnacht, we moeten haar dan ook met heel veel snoepjes de camper in krijgen want ze gaat graag op haar rug liggen voor de camper met de boodscbap "zo kunnen jullie me lekker niet pakken". Eenmaal aan het rijden is het goed en laat ze weten als ze het genoeg vind.

Waar we ook aan moeten denken is het voorzien van onze basisbehoeften. Vooral als we veel dagen achter elkaar "vrij" willen staan. Hebben we genoeg water, moeten we douchen, zit het chemisch toilet vol, hoe vol is de accu, hebben we genoeg boodschappen , moeten we kleren wassen. De ene keer is het eenvoudig om een plaats om te overnachten te vinden, de andere keer is het een zoektocht. Soms vind je een prima plek met de juiste faciliteiten, soms valt het tegen en kom je uit op een plek waar het bijvoorbeeld totaal veranderd is en het onmogelijk is om daar te overnachten. Dit hoort er allemaal bij!

Na het avond eten bespreken we wat we de volgende dag wilen gaan doen en wat de opties zijn. Dan gaan we vaak nog even wandelen met Mila. Als het lekker weer is ligt Mila het liefst zo lang mogelijk buiten. 'S avonds na het afwassen etc (wat ook nogal wat tijd kost op een mini aanrechtje) kijken we vaak een gedownloade serie of film van Netflix. Eerder deze week kwamen we een jong stelletje tegen die ook voor langere tijd op reis zijn, en hebben we gezellig iets mee gedronken. Ook een leuke avondinvulling!

1. Melissa de Heij:
    13 maart 2018
    Leuk om te lezen. Idd een heel ander leven maar wat heerlijke zeg! Lekker genieten jullie 😋
  2. Karolien:
    14 maart 2018
    Zo te horen genieten jullie volop van deze trip! Klinkt heerlijk en gezellig met Mila erbij, handig zo'n wekker 😉 Veel plezier nog samen! En meer verslagen zijn welkom 😀 leuk om te lezen! 😗🤗
  3. Anne:
    16 maart 2018
    Jullie foto's zijn al super maar nu met een verhaaltje erbij maakt het wel helemaal af hoor. Super leuk!! Geniet ervan!
  4. Nadine:
    17 maart 2018
    Lieve reacties! Leuk dat jullie onze verhalen lezen!!!
  5. Jacqueline:
    17 juni 2018
    Leuk om te lezen.
    Maar wat doen jullie met de hond als jullie gaan fietsen?
    Wij hebben ook een grote hond maar fietsen gaat helaas niet met haar.
  6. Nadine:
    17 juni 2018
    Hoi Jacqueline
    Wij hebben een honden fietskar en daar gaat ze in tijdens onze fietstochten. Dit was even wennen maar inmiddels is ze hier aan gewend!