Bijna een maand onderweg, tijd voor een goede update!

11 maart 2018 - Nerja, Spanje

Zo, we zijn alweer bijna een maand onderweg met onze 4 wieler en onze 4 voeter. We hebben ondertussen aardig onze draai gevonden in het camper leven. We hebben een soort ritme gevonden ( mede dankzij de altijd energieke Mila). Hoe een camper dag er uit ziet bij ons vertel ik in een aparte blog. Na de wat turbelente week hebben we heerlijke plekjes gevonden om te slapen. Soms op een verlaten gratis camper plek, soms op mooie campings. (Altijd fijn om even te douchen daar en onze kleren te wassen) soms aan zee... en soms in een natuur park meer het binnen land in. We doen ons best om mooie plekjes uit te zoeken die in de natuur liggen dus zo min mogelijk in de steden. Dit maakt dat we uit kwamen bij een nederlandse vrouw die midden in een nationaal park woonde, een leuk klein huisje met een mooie grote achter tuin. Voor 6 euro mochten we hier staan. Mila allang blij want ze hadden een hond. Deze was een beetje onzeker (een aanlopertje) Mila kwam vol enthausiasme de camper uit stormen waar de hond een beetje van schrok. Het hondje kwam steeds nieuwsgierig bij ons plekje kijken maar hoe Mila haar ook uitnodigde..spelen wilde ze niet. Prachtige wandel omgeving met tijm en rozemarijn groeiend in het wild. Dit kregen we ook mee, en ook een potje honing hier gekocht. Een fijne plek dus! Zo hebben we meerdere plekjes gezien, ook aan zee. Het staan met je camper aan zee is ideaal. Helemaal als het mooi weer is natuurlijk. S'ochtend in het zonnetje een strand wandeling maken waar Mila met andere honden kan spelen. Mila wil daarom ook het liefst altijd op het strand blijven. Helaas is er regelmatig een harde wind aanwezig aan de kust. En daarom ook mooie plekjes opgezocht in het binnenland. Het staan op een natuur camping was ook erg leuk. Again.. weer in een mooi wandel gebied, aardige eigenaars, veel honden, en een circus paard die met pensioen was 😄 Er stond nog een camper toen we aankwamen. Dus gezocht naar 2e beste plekje. ( de camping was niet groot en een vlak plekje , uit de wind, maar ook schaduw voor Mila is soms best lastig te vinden! Maar gevonden! Wij meteen de korte broek aan, want het was voor het eerst lekker warm geworden, stoeltjes eruit, luifel uit.. biertje erbij...en chillen.... Helaas kwam daar de camping eigenaar aan om even te vertellen dat dit plekje al gereserveerd was. Thankgod...want ik was even bang dat we helemaal weg moesten. Alles weer ingepakt.. en een paar meter verderop gaan staan. Ook prima!

Na dit plekje tuffen we verder naar Murcia. Hier was het lekker weer dus bleven we wat langer dan gepland. We stonden hier op een camper plaats hutje mutje op elkaar. Wel was er een fietspad rechtstreeks naar de stad en kon je goed langs het kanaal wandelen en fietsen. Overal waar we liepen kwamen we citroen en sinaasappel bomen tegen. Uiteraard hebben we er een paar meegenomen. Vanuit hier gingen we verder naar El Berro. Dit was niet ver rijden maar wel weer een hele andere omgeving. Een super mooi gelegen camping hoog in de bergen. Dit betekende wel dat we een enorme smalle weg met haarspeld bochten op moesten. En geloof mij... hier wilden we geen tegenligger tegenkomen en zeeeekeer niet in een bocht waar je niks in zag. Het uitzicht daarentegen was prachtig. Mila vond het niks al die bochten (mede doordat eerder deze week de gehele bestekla eruit vloog bijeen bocht en ze daar enorm van schrok) dus daar ben ik tijdens de rit naast gaan zitten. Mathieu moest zich toch concentreren, en dat kan hij het beste zonder mijn gekakel over dat ie wel voorzichtig moet doen. Hij heeft ons veilig boven gebracht. Deze camping stond bekend om mooi te hiken en te mountainbiken. Dit kwamen daar dan ook veel mensen doen, en hebben wij ook gedaan😊  inmiddels zijn we alweer een aantal nachten verder. Na nog een mooie plaats in Totana (waar de camperplaats net een nederlands dorp met pensioenaren was) maar waar ik wel een leuke lokale markt bezocht heb, zijn we weer richting de kust gegaan bij Almeria. Een mooie camping in een inham direcht aan het strand. Erg leuk weer! Mila heeft daar vriendjes gemaakt met een mooi husky hond en wij ontmoette een nederland stel die ongeveer hetzelfde doen als ons. Langdurig op reis zonder eind datum. Maar dan zonder hond en in een omgebouwd super cool busje. Hier hebben we savonds ook nog gezellig een wijntje mee gedronken. Leuk om verhalen uit te wisselen en om met andere leeftijdsgenoten te kletsen ipv alleen maar met elkaar 😁. Op het moment staan we in ons uppie op een plekje boven de zee. We kjjken uit op de bergen en de zee. Fijn om weer lekker alleen te staan met een uniek uitzicht. Jammer van de regen, maar dat mag de pret niet drukken!

1. Lara:
    16 maart 2018
    Hi Hi ik vind het super leuk om jullie verhaal te lezen. Leuk ok te lezen wat jullie doen op een dag. Tja mijn dagen zijn idd anders maar dit Klinkt als een heerlijk leven! Geniet van deze toffe reis! 😃 liefs
  2. Nadine:
    17 maart 2018
    Leuk dat je onze verhalen leest Laar!!!