Naam:
Website:
euroadtrip.reislogger.nl
Reisverhalen:

Over ons

Hallo lezer van onze Euroadtrip blog!
Jullie kennen ons natuurlijk allemaal al dus daar hoef ik niks over te vertellen. Wel kan ik een verhaaltje vertellen over onze plannen en de keuze van onze reis. We hebben zoals jullie weten beide onze baan opgezegd om deze trip te gaan maken. We konden ons huis verhuren dus dat is een heel fijn maandelijks inkomen. Dit geeft ons de vrijheid om te gaan wanneer we willen en terug te komen wanneer we willen. En we moeten jullie zeggen..dat is een enorm fijn gevoel! Ondanks het feit dat we het natuurlijk erg jammer vinden dat we onze wereld reis met onze backpack niet konden maken vanwege de gezondheid..is dit een onwijs goed alternatief! Een heel ander concept natuurlijk. (Helemaal met een jonge hond erbij) :-) Maar we zijn erg tevreden met de keuze die we gemaakt hebben. Het leven is immers te kort om alleen maar te blijven dromen, zonder ook echt te doen wat je zou willen doen. Wat wij willen is vooral genieten van het leven, en mooie dingen zien, zonder verplichtingen en het "moeten. En dat gaat ons op deze manier goed af :-)

Over onze reis

Eerst was het idee om een bus camper te kopen. Dit leek ons praktisch, compact maar toch een goed alternatief voor een huisje. Dit idee was redelijk snel van de baan toen we ons echt in de "campers" gingen verdiepen. Ook toen het idee kwam dat het leuk was om nu alvast 1 van onze verlangens te verwezenlijken. Een hond! Dus redelijk impulsief hadden we plotseling Mila van een paar weken oud. Beide straks geen baan meer...alle tijd van de wereld om Mila liefde en aandacht te geven. Maar dan... ga je nadenken over de ruimte die je nodig zult hebben als je je huis inruilt voor een camper :-) uiteindelijk is daarom de keuze gevallen op onze mooie Ilusion Camper. Hier heeft Mila een eigen plekje. En kunnen we gemakkelijk koken, slapen en zelfs douchen als we willen. Vooral ik moet wennen aan het formaat.. maar hoe vaker Mathieu zegt "het is wel ons huis vanaf nu he!" Hoe meer ik ga geloven dat we de goede keuze hebben gemaakt!
Dus nu met zn 3en zijn we vanaf 15-02 op pad. Rustig door Frankrijk naar Spanje door naar Portugal omhoog weer naar Spanje om vervolgens weer rustig richting huis te gaan. Hier blijven we een maandje. Dit voor een aantal dingen voor we vanaf 15 juni weer vertrekken. Dit keer richting Scandinavië. Denemarken, Zweden (hallo zus!) Noorwegen... En verder. De precieze route weten we hier nog niet helemaal dus dat wordt nog vervolgt ;) wanneer we dan weer thuis komen... en wat onze volgende plannen zijn..tja dat is de vraag.. En waar thuis dan is.. is waar onze camper staat! Home is where the camper is! De route die we afleggen is niet zichtbaar op deze site maar kun je natuurlijk wel volgen op Mathieu zijn polarsteps!

Bezochte landen

Wij hebben 14 landen (6%) bezocht:

België, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Letland, Litouwen, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Polen, Spanje.