Op naar Scandinavië!

8 juli 2018 - Tanumshede, Zweden

Leuk dat jullie weer nieuwsgierig zijn naar onze reisavonturen! De roadtrip die we nu gaan maken is voor onbepaalde tijd. En dat maakt het natuurlijk des te leuker! Alles op een rustig tempo en genieten van alles wat we om ons heen zien.

We zijn daarom ook rustig via Duitsland richting Denemarken gegaan om vervolgens bij mijn zus in Zweden aan te komen.

Toen we in Friedrichstadt op een camperplekje stonden, moest Mila hier weer verplicht gesopt worden in de zee vanwege het rollen in een dooie vis. Ja helaas zetten deze avonturen zich gewoon voort.😑
Maar ook kreeg ik hier het telefoontje dat Lotte geboren is! Welkom op de wereld Lotte! En gefeliciteerd trotse ouders Marije en Sander! We zetten onze reis voort naar Denemarken. Hier hebben we op heerlijke plekjes overnacht(gratis) en weer avonturen beleefd met Mila zoals gewoonlijk. Bij het plekje Rødding hadden we een uniek plekje. Aan een groot meer in de bossen. Je kon hier heerlijk om het meer lopen en genieten van de rust. Wanneer we dachten dat Mila wel even los kon, hadden we meteen al spijt. Ze luistert inmiddels al best wel goed (ook al komt dat soms niet helemaal zo over😁) Maar ze had meteen eenden in het vizier! Het was die die dag 12 graden…en geloof me, ook het water was nogal koud… Mila sprong het water in achter de eenden aan. Het meer was redelijk groot en Mila haar drang om de eenden te pakken is ook redelijk groot. We konden zoveel roepen als we wilden..ze vond de eenden toch echt belangrijker. Gevolg… erg lang rond zwemmen achter de steeds weg fladderende eenden aan. Dit duurde ons te lang en dus besloot ik in het water te gaan om Mila te halen voordat ze nog verder weg was(ja… in mijn ondergoed). Mathieu was inmiddels naar een andere kant gerend om daar nog een poging te doen om Mila te lokken. Eenmaal in het water voelde ik dat het misschien toch iets te koud was… en hoorde ik een harde stem roepen….die mij vriendelijk verzocht om het water te verlaten(ja..Mathieu die vanuit de bosjes niet echt blij was met mijn reddingsactie) Ik besloot toen ook om niet dieper te gaan en Mila nog een paar keer te roepen. Uiteindelijk dankzij de eenden die dichter bij mij kwamen, kon ik Mila pakken en haar mee het water uit sleuren. Onze altijd trouwe 4 voeter die soms best ondeugend is! Savonds kwam er nog een camperbusje bij ons op het plekje staan. Dit was een Australisch gezin wat Europa rond reisde. Ze hadden hun 3 jongens mee genomen, hadden een NL busje gekocht die ongeveer de helft van onze camper was en reizen 9 maanden door Europa. RESPECT! Maar we merkten meteen hoe vrij, wijs en speels de jongens waren. Ze leken de tijd van hun leven te hebben.
We reden verder in Denemarken, langs de kust en hadden hier een aantal hele mooie gratis plekjes direct aan zee. Helaas had ik een aantal dagen last van spit. Dit was even erg vervelend gezien de mooie plekjes waar we langs kwamen en ik niks kon, maar door het blijven wandelen en fietsen was dit na 3 dagen alweer beter. Bij Glesborg hadden we een plekje aan zee, en na een stukje fietsen een heerlijke ijs en visboer. Wat betekende dat onze lunch bestond uit een enorme coupe ijs, en ons diner uit een heerlijk stuk zalm op de skottelbraai. Onze reis ervaring met Denemarken is enorm positief. De mensen zijn enorm vriendelijk en maken graag een praatje. De omgeving is ruimtelijk, de huizen zijn mooi, en dit alles maakt het erg aangenaam om in dit land te zijn. Een echte aanrader dus!
Bij Frederikshavn verbleven we de nacht voor dat we op de boot naar Zweden gingen. Hier moesten we namelijk om 7.30  al zijn. Het was een prima tocht met Mila op het buitendek in de zon. Eenmaal van de boot reden we naar Saro in Zweden. Hier was een bos met een aantal strandjes en een wandeling op de rotsen, en….hier hadden we afgesproken met mijn zus, Silke en Jorn! Na een leuke dag samen zwemmen en klimmen zijn we naar hun huis in Hindas gereden. We konden onze camper goed voor hun huis op een prive plekje parkeren en hadden elke ochtend 2 vrolijke kindjes voor onze camper staan. We hebben hier 5 hele gezellige dagen gehad, en toen was het tijd om door naar Noorwegen te gaan! Na een nachtje in Tanumshede weer lekker bij het water, zijn we naar Noorwegen gereden. Hierover kunnen jullie meer lezen in mijn volgende blog.

1. Heit:
    8 juli 2018
    Mooi verhaal nadine
    Zal nu het Noorse landschap lezen.