Onze start van het goede leven.

28 februari 2018

Welkom op ons reisblog! Leuk dat je onze ervaringen wil lezen en wellicht wel beïnvloed wordt door ons goede leven😉 Op mijn profiel kun je lezen waarom we deze keuze hebben gemaakt en hoe we van start zijn gegaan. Zo, we zijn dus nu bijna een maand onderweg. We waren niet van plan om een blog bij te houden maar... plans change!  Ik ben begonnen te schrijven in een boekje om toch een beetje onze avonturen en ervaringen op te slaan en wellicht later de delen met degene die dit interessant vinden. Maar omdat ik gemerkt heb dat ik het leuk zou vinden dat jullie nu meteen al met ons mee kunnen genieten en ook veel vragen krijg hoe het met ons is en wat we allemaal doen, ben ik er toch maar aan begonnen!

De eerste week hebben we meteen al genoeg meegemaakt en zijn we even op de proef gesteld. Na het halen van 4 nieuwe banden en velgen in NL zijn we onze reis gestart op 15 februari 2018 richting Luxemburg om onze eerste nacht in metz door te brengen bij een mooi natuurpark. We kwamen hier in het donker aan, verlaten parkeer plek, weinig licht, niemand te bekennen. Maar we stonden wel legaal! Ook de volgende nacht stonden we alleen, maar wel aan een heel mooi meer en bos dus dikke prima!

Maar dus..dag 2 reden we de linker buiten spiegel kapot op een smal frans weggetje. Helaas een niet meewerkende tegenligger. Omdat we de tolwegen vermijden komen we in Frankrijk op de gekste slinger weggetjes uit. Erg avontuurlijk maar niet altijd leuk, ook voor Mila niet, die laat zich dan geregeld even horen.  De volgende dag stopte de koelkast ermee. De reden dat we dus met een camper reizen is dat we een koelkast hebben voor de medicijnen! En juist die stopt er mee. Geluk bij een ongeluk... het was buiten nog best koud! Zo konden we ze met improviseren nog koel genoeg houden (aangezien we gewoon in de sneeuw stonden) dit lukte gelukkig tot we eindelijk bij een zaak waren in Gerona die camper koelkasten kon maken. Bleek dat de koelkast helemaal finito was dus..hoppaa een nieuwe koelkast erin. Kost wat... maar wij waren allang blij. Ondertussen kreeg ik nog een allergische reactie op...geen idee wat. Ik zag er in ieder geval uit als een opgezwollen koe, en had veel jeuk. Dus tussen alle bedrijven door even een huisarts opgezocht en medicijnen gekregen. Inmiddels nergens meer last van en geen medicijnen meer 😊 na de nieuwe koelkast zag Mathieu bij toeval een bobbel op de band. En na een check bij een dealer werd ons aangeraden om die (gloednieuwe band wel te verstaan) te laten vervangen. Maar dat moest wel ergens anders... grrr.... dus op naar iemand die dit wel kon. Uiteindelijk gelukt en door naar Barcalona. Hier op avontuur op de fiets met zn 3en dwars door het centrum om de sagrada famila te bewonderen. Hier met hulp van Phil ook eindelijk onze buitenspiegel kunnen vervangen! Jeeeuj, we waren weer helemaal heel en compleet!

Dat was onze start, maar inmiddels zijn we die zorgen al weer helemaal vergeten en zijn we vollop aan het genieten.